-

Kom hem från stallet för tyyp 1 timme sen .
Bebis var så jäkla lerig idag haha xD så fick borsta extra länge idag (; men det hade han inget imot (;
Sen kom amme te stallet så vi fixa lite sen gick vi upp te paddoken hon skulle gå med hugotjugo och jag longera bebis och joo det gick bra haha han var lite söt ibland , fattade inte riktigt vad han skulle göra så han sprang imot mig ibland xD hehe men longerade inte alls länge då han inte fattade så mkt men började lite smått (: sen fick jag för mig o leka med han ni vet ''frihetsdressyr'' och det gick bra började med att dra över med långspöt över rumpan öronen och såvidare och han reagerar faktiskt inte lika mkt(lite men kommer till dt snart ;)
sen började jag gå och stanna och gå och stanna aa osv sen sprang jag lite och han följde efter och så sen rygga och sen använde jag spöna till o ha ''infångare mot mg så jag gjorde så både mot han så han skulle rygga och så backa jag så han skulle gå imot mig och det gick jätte bra !:) och m ni undrar varför jag använder spöna, alltså jag använder dem inte o slå med ;) utan mest som pekpinnar !;) kollar ni ponnyakuten ? ;)
efter han var så duktig så tänkte jag kolla om jag kunde komma upp på han och dt första han gjorde var att gå runt igen ;) hehe fortfarande kvar alltså (; men sen visa jag vem som bestämde och sen om jag upp på han men direkt när jag typ skulle sätta mig ordentligt så råkade jag röra hans bak  så då blev han rädd och började hoppa i luften typ såndär spanskt hopp ? xD så då ramla jag av ..:P hehe men jag hade tag i han så han sprang inte iväg elr så (;
sen gick jag ner och fixa han och så borsta bort allt hår xD jag hitta en liten knöl vänster bakben viid insidan ? ajja tror inte dt är ngt farligt.. hoppas.. en annan häst i stallet har ju också knöl men då var det inget farligt men dt var ngt som aldrig skulle gå bort heller ;/
men men..
Imorrn ska moa rida bobby för karina möller för hugo var halt, tror det kommer gå super bra !;)

nu ska jag dra o kolla på ponnyakuten ;)
Publicerat: 2010-03-28 @ 19:50:13


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0