mina mål !

Det är alltid lika viktigt med mål, oavsett vilken idrott man håller på med, därav även inom ridningen. Sätt upp kortisktiga mål, förslagsvis årliga, men glöm inte bort de långsiktiga målen; Vart vill du egentligen komma med din ridning? Tänk dock på att inte sätta för höga mål, dom ska inte ge dig prestationsångest. Samtidigt ska dom vara drivande, som en extra sporre i sidan, så tänk även på att dom inte ska vara för lätta. Ta dig alltså en riktigt funderare innan du sätter dina mål.

Det är alltid lika roligt att gå tillbaka och granska sina mål för förgående år. Vad hade jag för målsättning då? Har jag ändrat synen på min ridning och min förmåga? Och framförallt, har jag uppnått mina mål? Det är en oerhört härligt känsla om så är fallet!


Mina mål för 2010.
*Debutera LA
*Göra debut i dressyr tävling


OM jag får ha kvar bobby hos mig nästa år :

Mina mål för 2011.
*Kvala till SM  haha menade mountainhorse ponycup haha sm kan vi nog glömma ..:P

*gå stadigt LA med placering

*Tävla dressyr LB

*Msvb klubbtävling alltså 120 cm


Överlag har mina mål nu höjts ett snäpp. För ngr månader sedan trodde jag aldrig att jag skulle ha en målsättning som den jag har i nuläget. Jag känner dock att mina mål inte är omöjliga, och det ska bli jättespännande att i början av nästa år se om jag lyckats uppnå dom!
Publicerat: 2010-06-21 @ 12:24:39


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0