burggraaf

Jag kom faktiskt på nu att jag inte berättade så mkt om bobby när jag fick honom så vissa av er kanske inte vet så mycket om han igentligen ? ;))

Men illafall den 2 mars åkte vi upp till gävle för att kolla på han vi tog med transporten också ifall jag skulle fastna för han, vilket jag gjorde. vi kom dit, bobby stod precis vif ingången till det lilla stallet han var jätte söt kollade på mig med sina busiga ögon, blev kär direkt! tog ut han i stallgången och borstade honom sadlade och tränsade, han va jätte snäll bara lite naffsig osv.. tog ut han för att hoppa upp vilket inte gick så bra så vi fick gå in i stallet igen och få hoppade linn upp först och sen fick jag hoppa upp inne i stallet, det funkade, sedan red jag till paddoken och knnde lite på han travade några steg också han var jätte mjuk för att ha vilat så länge, och tillslut bestämde jag mig för att ta med han hem, vart ju somsagt helt kär i honom, och jag ångrar det verkligen inte. vi skrev på papper osv .. men det är ju somsagt inte jag som äger honom som vissa har trott jag har han bara på foder i 1 år i taget lika bra det skulle vart allt för jobbigt att sälja honom sen när jag blivit för gammal..
men efter måånga timmar i bilen så var vi äntligen hemma i årk.

Det tog bara några dagar ungefär en vecka att få honom att stå still när man skulle hoppa upp, ungefär 2 månader att få honom söka sig neråt, han har lärt sig massor den busige lilla ponnyn som bara är 7 år som beter sig som en unghäst.
Vi har också vart i mantorp och mätt honom han var maxad blir spännande nästa år, hoppas han inte växer ngt nu :)
bobby är importerad från holland
han var iprincip bara grundriden när jag fick honom, och ni som har sett honom nu kanske förstår hur mycket han lärt sig på sån kort tid, bebiis <3

Burggraaf
2003
okänt
äg:linn Elfving
Fodervärd:Natalie mötsnik








och nu<3
Publicerat: 2010-06-23 @ 14:56:24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0