burresnurrebusfrö

Bobby fick gå ett ganska så hårt (krävande) pass idag. Kör stenhårt med formen nu och att han inte ska bli allt för framåt tung och att ahn inte ska hänga allt för mycket i tygeln. Nu har jag fått honom att komma ganska långt ner med huvudet och halsen nu när han börjat slappna av mera, men även att han ska lyfta ryggen och ha bra tryck i bakbenen. Jobbar på det men har kommit en bra bit på vägen nu!

Jag red även utan stigbyglar för att hitta min balans och verkligen hålla balansen med sitsen, vilket gick super, det gick verkligen bättre utan än med så nu vet jag även hur jag ska bygga upp min balans och sits ännu mer.
Förövrigt så har jag NU insett hur mycket bobby har förändrats och hur mycket bättre han har blivit. det fanns stunder då jag bara ville ge upp för att jag tyckte inte jag kunde rida och lära honom något. Men det är sällan jag ger upp med något jag påbörjat med, och jag tänker fortsätta och nå målet med bobby som jag har. Hur vet jag inte men jag har ett mål som jag ska nå med bobby, når jag inte det så kommer jag självklart bli väldigt besviken men det finns andra tankar omkring bobby just nu också som jag inte styr över.
Men gud så stolt och glad jag blir numera efter passen,han har blivit så fiin och underbar att rida numera och han vill ju alltid göra rätt..=)




en bild från  i sommras, och guuuud så tjock jag var och är. herregud.

Publicerat: 2010-12-22 @ 20:30:11


1 kommentarer
Postat av: Anonym

Hörde visst att du iintee skulle ha kvar bobby meraa?;) ;)

2010-12-26 - 13:19:41 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0